Fullrulle

Fredag
Babysitting. Hemma hela dagen o kvällen..

Lördag
Fika med Sven i Watsons Bay. Han hämtade upp mig hemma och sen åkte vi till Watsons Bay, köpte kaffe och kollade runt för att sedan åka ner till stan och ta en scone på Gloria Jeans.

Efter detta stack jag till QVB och mötte Kati, jätterolig tjej. Jag visade henne runt lite och vi tog massa "turistbilder". Sen gick vi till en pub i the rocks och tog en öl för att sedan ta färjan till Balmain och Henriks avskedsfest. Oj, vilken fest! Stort hus, dj och runt 100 partyglada människor. Underbart! Vi stack dock till the X vid 02, förstår dock ej varför..

Jag fick gå hem från Kings Cross (the X/the cross) vid 3 eftersom ingen taxi ville köra mig. Hatar taxichaffisarna här, dom är genomruttna. Dom struntar i att köra folk om dom inte tjänar tillräckligt mycket på det..

Hur som helst, när jag kom hem så stog det ett paket på min trapp från Tim, kolla vad fint:

Söndag
Idag gick jag upp strax efter 12, tog en dush och mötte Brendon för lunch i Woollahra. Sen skjutsade han in mig till stan där jag mötte Kati. Vi åt glass, kollade runt i the rocks på marknaden och sådär och sen åkte vi till Bondi, åt lite gott och kollade runt. Mycket mysigt..

Nej, nu börjar kl. bli mycket. Jag hann i alla fall göra ett litet inlägg.

GoodBye Yohanna & Toni!!

Onsdag kväll:

Fika med Tim på Max Brenner, runt 20.00 efter jobbet. Han är en riktig gentleman (och verkar väldigt romantisk) men känns för ung, trots att han bara är ett år yngre än mig.. Efter fikat tog jag bussen till Bondi och "The Castle" (Amanda & Nigels hem) för att säga hejdå till Yohanna och Toni. Det känns så overkligt att dom inte finns här längre.. Nu är dom i Tokyo och sen flyger de hem till Sverige. Tänk om vi aldrig ses mer!?

Dom är så fin så det gör ont i hjärtat, Yohanna och Toni

Torsdag:

Jobbigaste dagen sen jag kom tillbaka från östkusten, usch och fy! Men på kvällen gick jag ut med Tim igen. Vi gick och åt Sushi på TOKO och det var smaskens! Det var länge sen sist.. Sen gick vi ner till CQ och gick omkring lite innan vi äntligen satt oss ned på ett fik och tog en varsin kaffe. Efter kaffet tog han ett tåg hem och jag satt mig på bussen. Kom hem alldeles innan midnatt. Gäsp!

Idag (fredag)

Idag har det varit en mycket bättre dag. Jag har fortfarande inte hört något om jobb men jag är fortfarande hoppfull. Sheraton håller fortfarande på med intervjuer tydligen men ändå.. Vi har varit iväg och fikat på förmiddagen och nu ligger flickorna och sover, Annie är ute på annat. Jag sitter nog barnvakt ikväll, skulle jag tro.. Så ikväll kan vi nog prata mamma!

Imorgon blir det full fart dagen igenom skulle jag tro. Puh!

Have a gorgeous day!
Maria x x

Ny bekantskap - Moa

Jag satt och kollade runt lite på facebook samt resdagboken i förrgår. Jag har hittat några intressanta människor och igår träffade jag en av dem, Moa. Hon kommer från Sverige men har bott i london ett tag och innan det var hon au pair i USA. Hon är här på "semester" i 5 v och bor hos en kompis i stan. Urkul tjej!

Först tog vi en fika och sen på kvällen gick vi ut i Kings Cross. Först ett hostel och träffade lite folk sen stack vi till WorldBar. Gratis inträde och en gratis öl, inte illa! Sen tog jag en taxi hem eftersom jag inte hade nån Corinna att gå hem med. Snyft! Jag pratade lite med henne för nån dag sen och hon verkar ha det bra i alla fall.

Inte något nytt på jobbfronten men hoppas fortfarande på det bästa. Sheraton eller Noah's backpackers vore toppen! Fortsätt håll tummarna gott folk!

Yet another rainy day, har regnat till och från heeela dagen..

Nu är det lite uppehåll så jag tänkte försöka hinna med en liten prommis med Max.

Hoppas att ni har det bra! See you later!

Puss o kram
Munnah

Depp dag

Har varit helt deppig hela dagen, i stort sätt.. Har väl haft sina ljusa studer även denna dagen men i huvudsak bara depp. Corinna är borta, Yohanna & Toni ska åka, inte hört något från något jobb och det drygaste av allt: Jag kan inte sluta tänka på honom!!

Men nu känns allt lite bättre och jag hoppas på en bra dag imorgon. Jag tror jag lyckats få mig själv att tänka positivt och jag är åter igen hoppfull och skall ta nya tag..

Tvillingarna har varit hemma från skolan idag, de verkar jättesjuka. De små stackrarna! Alex verkar inte heller helt kry. (Inte jag Annie eller Toad heller då för den delen. haha)

Igår vaknade jag vid 7.30, lite smått bakis.. Jag åt fruost, gjorde mig en wrap och tog bussen till Bondi. Jag slappade på stranden och mös med min lunch och kaffe, promenerade lite och kikade runt. Sen stack jag upp till Amanda ett tag, vi gick på cykeljakt och sen tog jag bussen ner till stan. Det tog evigheter!! Aldrig mer 380 när man har bråttom, stackars Yohanna fick vänta ett tag.. Vi gick i alla fall och satte oss på Max Brenner på George st. Hur gott som helst! (kanske lite för gott eftersom vi spenderade nästan 300 kr där.. haha) Henrik kikade förbi en liten stund också.

Stranden i mitt hjärta, Bondi Beach. Jag längtar till sommaren!!

När jag kom hem igår så var det ingen hemma och det var inte förns efter 8 jag ringde till Annie eftersom jag var orolig. Inget svar hos henne så jag försökte med Toad. Då hade de varit upp på akuten med Emily. Stackars!

Nu är jag trötter och klockan är mycket så jag ska dra mig mot sängen. Hoppas ni har det bra och får en jättebra dag!

PS. Håll tummarna!! DS.

Coctail party & Wii Sports

Igår jobbade jag hela dagen, som kompensation för att jag var ledig lite tidigare i veckan för att söka jobb.

Familjen bjöd mig på frukost på Zigolinis på när alla hade vaknat, det var jättegott och mysigt! Sen var vi bara hemma och lekte resten av dagen, på eftermiddagen kom Poppy och lekte med barnen.

Efter kvällsmaten och när barnen var i säng så gick Andrew/Toad ut och mötte upp Annie och alla hennes vänner. Yohanna kom hit och höll mig sällskap när jag väntade på att Annie skulle komma hem. När Annie kom hem (21.21) så tog vi en taxi till Bondi och Yohanna & Tonis "Goodbye coctail party" som Amanda och gänget dragit ihop. Jättemysigt! Dom hade fixat massa plockmat och det gjordes drinkar. Jag stod för hotshotsen.. hehe

Vi spelade Wii sports och jag hade jättekul. Har bara spelat golf delen en gång förut..

Hejdå älsklingar, kommer sakna er!! 9/7 drar de till Tokyo och sedan SWE

Jag åkte taxi hem med Yohanna Toni och Andrew vid 2 tiden. Idag kanske jag, Amanda och Nigel (ev toni och yohanna?) sticka til Good food and whine. Jag vet i alla fall att jag behöver en kaffe så jag ska väl krypa ner till köket och få mig lite frukost nu åtminstone.

Hoppas ni har det bra och sover gott!

See you later! x x

"Jag vill ha fredag idag"

Idag är det fredag. Äntligen?

Jag jobbade som vanligt på förmiddagen men alldeles vid lunch innan flickorna gick till sängs åkte jag in till stan. Jag missade bussen så jag tog en taxi in till stan. Jag blev lite för tidig istället så jag gick runt lite och kikade, samlade mig lite också.. Sen gick jag bort till Sheraton on the Park för min andra intervju.

Jag fick prata lite med de i receptionen sedan fick jag sitta där och vänta en stund. Det är verkligen ett otroligt vackert hotell. Vilken dröm att få jobba där! Vi får se nästa vecka hur det gick för mig. Håll alla tummar ni har!!

Nu har hon åkt också, min lilla tyska.. Hon flög till NZ igår och hon ska vara där i 2 veckor. Sen kommer hon ev tillbaka hit för att tvätta och sen åka direkt upp och resa längs östkusten. Sen kanske hon kommer hit och sover hos mig några dagar.

Amanda kanske ska bo med mig förresten. Det vore verkligen superkul! Jag har alltid velat ha en "flat mate"..

Jag fick förresten ett jobberbjudande idag också, av ett backpackerställe alldeles vid Bondi Beach!! (lämnade CV till dem igår) Vet inte vad som händer ikväll men jag är trött som få! Imorgon ska jag jobba... Hoppas bara Annie och Toad kommer hem tidigt på kvällen så att jag hinner gå på Coctailpartyt för Yohanna och Toni!!

Nej, usch. Jag är alldeles för trött för att sitta här och skriva..

Spider encounter

Idag på förmiddagen åkte vi till Fox Studios.(onsdag)

Jag började skriva på ett inlägg men hann inte riktigt så mycket längre..

Hur som helst så träffade jag Amanda efter lunchen, jag åkte ner till bondi och tog en sväng på stranden med henne. Hon är en riktig dröm fru den där. Bakar och står i och så gott det blir.. MUMS! Sen var det bara att åka tillbaka och jobba för att sedan åka tillbaka till Amanda i Bondi för att hämta min laptop. hah. Vi tog även en prommis längs stranden, så skönt! Jag var verkligen helt otroligt sugen på att ta en prommis så det var perfekt!

När jag var hos Amanda så ringde Corinna och det lät som ett nödläge så jag åkte dit så fort jag kunde. Det var Renau som öppnade och när jag gick in förbi honom så sa han "Dont move!" så jag stelnade till. Sedan hämtade han en tidning och drämde till mig på ryggen. Ner på golvet for en stor spindel som jag sedan fick försöka chasa ut eftersom han var för feg. Det var en Huntsman! Jag har velat se en sån hela tiden. (dock helst en ännu större)

Hittade bilden på Google, så det är inte exakt den spindeln jag såg..

Torsdag = Jobbsökar dag! Först åkte jag på en öppen intervju (tillsamans med 500 andra) på Sheraton on the Park. (alldeles vid Hyde Park i stan) Jag gick vidare till en 2a intervju!!

Sedan åkte jag hem till paddington, kopierade upp lite CVn, åt en jättegod, billig, thai lunch för att sedan ta bussen till Bondi. Jag gick hem till Amanda och hon var lika gästvänlig och ambitiös som vanligt.. Vi gick tillsamans och sökte jobb runt om i Bondi. Det var jätteroligt att ha nån att gå med. Inte in på ställena förståss men emellan.

Det var väl det. Fredagen får jag ta i nästa inlägg..