Tröttis

Jag fick inte alls det vara ledig igår. Jag hoppade in och jobbade natt eftersom Jeanette var magsjuk. Men jag och mamma hann shoppa lite iaf och jag hittade en klänning till nyår. Och så gick vi ju på AUSTRALIA, Underbar film!!

Idag vaknade jag kl 17, haha. Så jag har i stort sätt bara ätit frukost/lunch/middag.

Kanske skriver en snutt igen sen.

See yah around mate!

Äntligen ledig

Nu har jag äntligen en dag ledigt. Och den ska jag använda till MellandagsREAN, Bio med mamma (Vi ska gå och se AUSTRALIA) och sen kanske jag ska träffa Marie. Men imorgon jobbar jag igen, eftermiddag.


Juafton, Jag och Julgranen

Mamma fick Singstar ABBA, hehe

Och min lilla spelnörd till bror i bakgrunden. haha

See you later, dagen väntar....

Jobb jobb

Har bara sovit och jobbat känns det som.
Igår jobbade jag 9.50-14.50 för att sedan åka hem,
sova och åka tillbaka till jobbet igen. Jag jobbade 22-07.
Nu har jag varit hem, sovit och ska tillbaka till jobbet igen
för att jobba 14.30-22.30. Tur att det är kul annars hade
det ju blivit lite jobbigt. hehe

Här står han, julbocken i all sin prakt!
GÄVLES STOLTHET

Julafton, 1 månad kvar

Äntligen julafton och familjen är redan samlad i väntan på Kalle Anka.
Vi blir en liten skara i år, då farmor inte finns bland oss längre.
(vi saknar dig, må du vila i frid)

Jag har redan hunnit få och öppnat en julklapp. Jag och Jesper träffades
och bytte julklappar samt gick en stund på stan. väldigt mysigt.
Jag fick Sex and the city filmen av honom!! He's the shit!



Denna tid samma datum nästa månad är jag på planet mot Sydney. SPÄNNANDE!
Wehoo. Nu måste jag kila iväg och göra de andra sällskap och snart börjar ju Kalle ;D


God Jul!

Lite försmak av julafton

Idag hade vi julklappsbyte på jobbet och det var jättemysigt, över förväntan.

Jag fick en "mina vänner bok" (?) och en MP3 spelare. MP3 spelaren fick alla som jobbat över 500 timmar för Scandic. Jättekul! Sen så fick vi allihopa en blomma av Majlis också (sötnöt!).

Blev ju bara till att vakna kl 14 efter att ha jobbat natten och sovit, sen duscha och tillbaka till jobbet igen. Jag jobbade sedan 17:30 - 22:30. Emma gjorde mig sällskap över middag också så det var jättemysigt.

Bara 10 dagar kvar på detta år nu och 34 dagar kvar tills jag åker. HELT SJUKT!


Puss o kram

GRATTIS FAR O BROR

Dubbelfödelsedag

Idag kom vi hem från Jul- och födelsedagskryssningen.
Det har varit mycket trevligt. Imorgon fyller ju min kära far
och min lilla bror år. (48/16)

Vi har haft ett litet firande för dem idag,
trerätters middag med släkten.
(Och så har dom ju firats under kryssningen såklart)

Nu håller jag på att göra mig redo för att jobba natt.
22.00-07.00


Nattinattis!
BR

39 Dagar kvar

Idag vaknade jag av att mamma kom ner och skulle låna duschen. Hon var lite skrajsen och ville att jag skulle komma och döda en spindel men jag låg kvar i sängen så vi bussade vår mördarhund på den. haha. Rocky nosade ihjäl den. Stackars spindel..


Sen så har jag klätt vår gran och dukat bordet inför lördag. Vi brukar jämt ha granen klar till pappa o davids födelsedag men eftersom vi kommer hem på lördag och ska fira då så fixade jag allting idag istället, kolla hur det blev:


Snart så är det jul!!

40 Dagar kvar

Jag sov 12 timmar inatt, puh! Antar att jag behövde det,
helt slutkörd. Sen har det varit full fart hela dagen.
Imorgon ska jag få jobba lite och sen bär det iväg
med Silja Line till Helsingfors. Wohoo!

Undrar om jag ska ta o fixa färdigt lite här och
sen hoppa i bingen. Imorgon ska jag klä julgranen.


Man saknar inte kon förens båset är tomt

41 Dagar kvar!

Nu är det "endast" 41 dagar kvar till avresa, pirr pirr.
Jag fattar knappt att det är sant.

Jobb jobb jobb och så en massa förberedelser :) Inte en lugn stund.

Provar lägga in en bild också, blir bara ett experiment detta inlägg, hehe.
Fina Venedig



Tjingeling

45 Dagar kvar!!

Idag är det 45 dagar kvar tills jag ska åka, börjar bli lite nervöös.

Idag har jag ätit lunch med min kära lilla farfar, jag gjorde en Curry/kycklinggryta
på cocosmjölk. Blev riktigt gott faktiskt. Inte lika god som Jeppes gudomligt goda
men helt ok. Sen åkte jag o ff ner på stan o letade julklappar till mam o pap.

Sen fixades massa grejer och min lilla bror lämnades av på stan. (utan en fungerande mobil tydligen!!)
Mamma är jätteorolig och sur för att han är okontaktbar och själv är jag lite orolig jag med och hoppas
verkligen att det inte har hänt nånting :(

Jag har även varit och ätit & fikat med Sofia - Bahama Mama. Var eevigheter sedan vi sågs så det var jättetrevligt.

Jag har inköpt en liten vintermössa idag, hur söt som helst :P kanske kommer en bild på den imorgon.
Ska bara testa lite idag, hur det blir när man lägger in bilder.

Jag är uuurtrött så det ska bli spännande att se hur detta urartade, sig när jag vaknar imorgon.

Nattinattis

BR

Oops

Ja, det här gick ju bra. Två inlägg sen tvärdött.
Skärpning skärpning. Är inte direkt så jag inte haft nåt att skriva om.
Har hänt EN HEL DEL.

Och snart kan man ju börja nedräkningen. Spännande!

Får se om jag lyckas palla mig till datorn imorgon då,
ska nämligen gå och fika med Sofia (Bahama Mama).

See yah mate!

Love
Maria

RSS 2.0