Äntligen fredag

Äntligen fredag! Det har varit en tuff vecka..  Idag var det "kindydag" för Alex
så det var bara tvillingarna hemma och dom har varit på dåligt humör nästan
hela dagen. Jag behöver verkligen tänka mer på att ta varje tillfälle jag kan
att göra något annat. Det är verkligen påfrestande i längden att jobba med barn.

Efter allt kvällsstök och lite fix stack jag iväg ut för att möta Corinna.
Vi promenerade lite och stannade på Max Brenner där vi köpte take away.
Vi satt oss på en mysig bänk i närheten och åt en helt otroligt god "måltid".
Det finns våfflor täckta av choklad, chokladpizzor, chokladfondue för två och
mycket mycket mer. Jag åt bananabread med choklad, jordgubbar och
grädde medans Corinna tog BananCrepes med choklad. Farligt gott!

När vi ätit färdigt gick vi in mot stan och letade efter något ställe där vi kunde
ta en drink och snacka lite. Vi gick runt i säkert en timme för att hitta ett ställe
men antingen så var det för hög ljudvolym, för lite folk eller så höll dom på att
stänga. Till slut valde vi ett ställe men där kunde dom inte servera drinkar efter
kl 00 och det kom en medelålders man och började stöta på Corinna, så
vi gick därifrån. Vi stannade på ett annat ställe och dom bartendrarna var nog
inhyrda från någon krovkiosk.. Vi drack ur och sen bestämde vi oss för att gå.

Det var en trevlig liten tur med många skratt och roliga historier. Imorgon ska
vi sticka iväg på danskurs, vilket ska bli väldigt skoj. Nu är jag så trött så jag vet
inte var jag ska ta vägen. Länge sedan jag var uppe såhär länge. haha.

Ha en underbar fredag!
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Inger

Smaskens! Hoppas ni hade en trevlig danskurs du och Corinna! Här i Sverige börjar våren knacka på dörren och det känns härligt. I dag ska vi måla kökstaket och byta möbler (om vi hinner klart). Det skulle ha kommit en kille för att titta på din bil också, men han dök inte upp. Fick kanske förhinder?

2009-03-21 @ 09:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0