Australiens Östkust

Som många av er redan vet har jag varit på en liten resa i två veckor. Jag kom tillbaka till Sydney i måndags och har bara inte kommit igång med bloggen igen. Nu äntligen tänkte jag skriva några rader. Jag har inte möjlighet att lägga upp några bilder i bloggen eftersom min kamera eller minneskorten verkar ha fått något slags virus. (Jesper försökte hjälpa mig men jag är nog ett hopplöst fall när det gäller sånt där..)

Hur som helst tänkte jag berätta lite snabbt om vad jag sett under min resa.
Först kom ju Malin hit och jag försökte hinna visa henne så mycket jag kunde av Sydney. Jag hämtade upp henne på flygplatsen här i Sydney och hon sov i mitt rum 1 natt. (den 2a natten var vi ute på krogen tills vi var tvugna att ta taxin 05 på morgonen)

Dag 1
Flyg, Sydney - Townsville
Greyhound, Townsville - Cairns (Ca 6 h)
Hostel, Bohemia Central

Dag 2
Bokade resten av resans höjdpunkter via Peterpan Adventuretravel i Cairns.
Hostel, Giligans

Dag 3
Guidad tur till Cape Tribulation med stop på vägen. Jätterolig guide!
Hostel, PK's jungle village

Dag 4
Tillbaka till Cairns, stop på vägen.
Hostel, Giligans igen

Dag 5
Dagstur till Stora Barriärrevet
Båt, Passions of Paradise
Greyhound nattbuss, Cairns - Townsville (ca 5.5 h)

Dag 6
Morgonfärja till Magnetic Island
Hostel, Xbase

Dag 7
Greyhound, Townsville - Airlie Beach
Hostel, Airlie Waterfront Backpackers

Dag 8
Whitsundays Segling 1 natt 2 dagar
Båt, Prosail Hammer

Dag 9
Hostel, Airlie Waterfront Backpackers igen
(Bästa hostelt jag bodde på!)
Drinkar med seglingsgänget @ Beaches

Dag 10
Lunch @ Beaches (Godaste måltiden jag ätit i Australien!)
Greyhound nattbuss, Airlie Beach - Noosa (Ca 16 h)

Dag 11
Gratis shuttlebus från busstationen
Hostel, Dolphins Beach house

Dag 12
Australia Zoo
Hostel, Dolphins Beachhouse igen

Dag 13
Greyhound nattbuss, Noosa - Brisbane, Brisbane - Sydney (21 h)

Dag 14
Tillbaka i Sydney

Så såg resan ut, i korta drag. Nu ska jag byta om och dra ner på stan för en utekväll med Corinna och Vera. Känns som att det kommer bli en lång och galen natt..

Ha det så bra allihopa!
Puss o kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0