Just another magic sunday

Jag låg och drog mig i sängen jättelänge imorse och det var så skönt att bara ligga där och veta att jag inte behövde gå upp. Jag ringde Yohanna och vi bestämde oss för att ta en fika nere på stan. Vi skulle mötas på Georgestreet men tänkte inte riktigt på hur lång den egentligen är. När vi väl hade funnit varandra gick vi och satte oss på Max Brenner. Vi började med ett varsitt bananabread med jordgubbar och choklad (jag köpte även till glass). Efter detta kände vi oss fortfarande chokladsugna så vi delade på en chocolate fondue for two också. Gudomligt gott, speciellt på en dag som denna. Stackars Yohanna som var både förkyld och minst lika bakis som jag..

När Yohanna begett sig hemåt gick jag till MCA (Museum of Contempoary Art) för att kolla om Tim jobbade, han har nämligen alla bilderna från Ice-Bar förra helgen.. Han var inte där så jag lämnade mitt telefonnummer. Jag tog bussen från CQ till Bondi Junction och ett tips till alla är att inte sitta kvar på 333 och vänta på en hållplats närmast ingången eftersom den inte stannar vid hälften så många hållplatser som 380!! Jag fick mig en ordentlig prommis..

Jag gick till Harvey Norman och frågade om min kamera och han sa att den borde funka, jag ska kika lite mer imorgon.. Jag älskar verkligen Westfield och känner mig såå sugen på att ta en shoppingrunda där! Det enda jag köpte var lite mjölk, på vägen hem.

Efter middagen blev jag medbjuden på middag av Michael och självklart tackade jag ja trots min fulla mage. Jag fick inte tag på Michael när jag kom till Bondi så jag gick förbi Amanda för att vänta på att han skulle höra av sig. Hon är ju världens sötaste tjej den där. Vi satt och snackade ett tag och hon bjöd mig på te. Vi gick sedan ut för att jaga köttfärs och så fick jag ett mess av Michael.

Det var en jättetrevlig kväll med god mat och vin. Mycket prat och skratt. Hans vänner var verkligen jättetrevliga och roliga. Efter middagen skjutsade han hem mig och nu sitter jag här. Jag känner mig helt slutkörd och nu tänker jag hoppa i sängen. Kl. är ju ändå 23.30 här också. Jisses!

Grattis på mors dag alla underbara mammor där ute!

Puss o kram
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0