Anzac day

Idag är det Anzac day här i Australien, då alla hjältarna från kriget firas osv. Många firar genom att spela "Twoups" på pubbarna från kl 9.30 på morgonen. Det var med andra ord många väldigt fulla människor på gatorna större delen av dagen. haha. De hade även en march genom hela staden och alla som äger en uniform eller fått medaljer bar dem. Det var helt otroligt att se! Alla pubbar vi gick förbi var helt proppade med folk, de flesta pubbarna hade behövt bygga ut en uteservering för att få plats med allt folk. Vilken stämning! Jag hann vara på en pub 15 minuter och då ringde Annie.

Jag hade helt glömt bort att jag skulle vara barnvakt ikväll. Skämmigt! Så jag och Corinna slängde oss in i en taxi och åkte hem direkt. Så istället för ölande på puben blev det istället en lugn kväll med fika och dator. Och det var nog lika bra det eftersom jag ska köra till the Blue Mountains imorgon. Det ska bli så roligt!

Jag och Toad övningskörde lite idag och det kändes riktigt bra. Jag körde till Broadway där jag mötte Yohanna. Vi käkade sushi, köpte Boost, hälsade på Toni och kollade i massa affärer. Jag hittade en "strandplånbok" och Yohanna köpte 2 par jeans. Riktigt nice! Vi gick runt lite i stan också och fikade på Starbucks. Det har varit en jättetrevlig dag, tack flickor!

Nu ska jag ta och fixa lite i mitt rum och sen gå och sova.

Imorgon kommer den nya au pairen och flyttar in i mitt rum. Jag har en spännande tid framför mig. Jag vet knappt var jag ska ta vägen!!

Ha en underbar dag allihopa!

Nattinattis
BR

Kommentarer
Postat av: jesper

övningsköra? Fan va kul, när är din sista dag då? =)

2009-04-25 @ 23:03:53
Postat av: Inger

Ser fram emot din berättelse om utflykten till Blue Mountain. Kramis

2009-04-26 @ 14:20:08
Postat av: pernilla

Kom nu då skrutten!:) scandic saknar dig:P

2009-04-28 @ 11:41:56
URL: http://nillia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0