Just another magic sunday

Jag låg och drog mig i sängen jättelänge imorse och det var så skönt att bara ligga där och veta att jag inte behövde gå upp. Jag ringde Yohanna och vi bestämde oss för att ta en fika nere på stan. Vi skulle mötas på Georgestreet men tänkte inte riktigt på hur lång den egentligen är. När vi väl hade funnit varandra gick vi och satte oss på Max Brenner. Vi började med ett varsitt bananabread med jordgubbar och choklad (jag köpte även till glass). Efter detta kände vi oss fortfarande chokladsugna så vi delade på en chocolate fondue for two också. Gudomligt gott, speciellt på en dag som denna. Stackars Yohanna som var både förkyld och minst lika bakis som jag..

När Yohanna begett sig hemåt gick jag till MCA (Museum of Contempoary Art) för att kolla om Tim jobbade, han har nämligen alla bilderna från Ice-Bar förra helgen.. Han var inte där så jag lämnade mitt telefonnummer. Jag tog bussen från CQ till Bondi Junction och ett tips till alla är att inte sitta kvar på 333 och vänta på en hållplats närmast ingången eftersom den inte stannar vid hälften så många hållplatser som 380!! Jag fick mig en ordentlig prommis..

Jag gick till Harvey Norman och frågade om min kamera och han sa att den borde funka, jag ska kika lite mer imorgon.. Jag älskar verkligen Westfield och känner mig såå sugen på att ta en shoppingrunda där! Det enda jag köpte var lite mjölk, på vägen hem.

Efter middagen blev jag medbjuden på middag av Michael och självklart tackade jag ja trots min fulla mage. Jag fick inte tag på Michael när jag kom till Bondi så jag gick förbi Amanda för att vänta på att han skulle höra av sig. Hon är ju världens sötaste tjej den där. Vi satt och snackade ett tag och hon bjöd mig på te. Vi gick sedan ut för att jaga köttfärs och så fick jag ett mess av Michael.

Det var en jättetrevlig kväll med god mat och vin. Mycket prat och skratt. Hans vänner var verkligen jättetrevliga och roliga. Efter middagen skjutsade han hem mig och nu sitter jag här. Jag känner mig helt slutkörd och nu tänker jag hoppa i sängen. Kl. är ju ändå 23.30 här också. Jisses!

Grattis på mors dag alla underbara mammor där ute!

Maria

The Bondi Bash

Efter mitt frukostmöte med Kathy åkte jag hem och tog det lite lugnt, satt vid datorn och åt "lunch" (2 toast och 4 kex med avo). Jag gick sedan hem till Corinna och vi tog bussen ner till CQ. Därifrån tog vi en färja till Balmain. Det var jättemysigt men ingen av våra kameror fungerade så vi kunde inte ta några bilder. Kanske lika bra, för nu måste vi åka tillbaka. hehe. Vi bestämde att vi ska åka dit lite tidigare nån dag, kolla runt och sen avsluta med en "Pub Crawl".

Sen var det bara till att åka hem, byta om, slänga i mig 3 korvar, köpa vin och dra iväg till Bondi för Nigel & Amandas inflyttningsfest. Det var jättekul att få komma till en hemmafest igen, har ju bara gått ut på krogen här hittills. (räknar inte direkt med Mike & Nicks efterfester där alla bara somnar, haha)

Tyvärr inga bilder från gårdagen då min kamera inte verkar vilja fungera. Jag ska försöka hinna förbi Harvey Norman idag och be dem kolla på den.

Nu ska jag dra mig ner mot stan och möta världens bästa Yohanna.

Frukostmys vid Bronte Beach

Idag gick jag upp vid 8 (skönt med sovmorgon!) och strax efter kl 9 kom Kathy och hämtade upp mig här. Vi körde ned till Bronte Beach och satte oss på Caffe Salina där hon bjöd mig på en suverän frukost. Hon är verkligen en jätterar kvinna Kathy. Hon är hjälpsam, rolig att umgås med och har många historier och tips att dela med sig av.

Nu sitter jag här i mitt oförskämt kalla rum och huttrar vid datorn. Det är varmare utomhus än vad det är inomhus. (även varmare nere än vad det är i mitt rum) Det har regnat hela förmiddagen (till och från) men nu verkar solen lysa igenom lite. Jag funderar på om jag ska ta med mig Alex på ett äventyr in till stan eller bara upp på Oxfordstreet. Corinna  verkar inte ha vaknat till liv ännu.

Hur som helst så ska jag ta mig ut från detta kalla rum.

Hoppas ni sover gott och får en bra dag!

Cheers

Skärpning Maria!

Nu har jag inte skrivit på flera dagar igen. Jag ber om ursäkt mamma!

I tisdags träffade jag Corinna för en fika på Max Brenner och det var ju såå gott! Sen sprang jag och Corinna omkring som två tonnårstjejer och viskade och skrattade, det var ju så mycket spännande på gång.

På onsdagen gjorde jag nog inget speciellt. Jag kände att jag behövde en dags lugn och ro. Men jag bokade om min hembiljett och sådär i alla fall. Vilket inte var helt lätt då Qantas krånglade med mig, blev jätterädd att jag inte skulle kunna boka om min resa. Corinna kom hit en stund också på kvällen förresten, jag hjälpte henne med lite planering inför hennes resa och sådär. (hon åker om ca 3 veckor)

Igår efter att tjejerna lagt sig för en middagslur (vilket blev mycket senare än vanligt) så gick jag och mötte Yohanna. Vi gick sedan och mötte Amanda och vi tre satt oss inne på "Cigolinis" i Woollahra och tog en kopp kaffe. Det var jättekul att få träffa dom igen men jag hann inte stanna så länge eftersom jag skulle vara tillbaka tills flickorna vaknade.

Denna bild är från vår kväll på Operabaren Nigel, Toni, Yohanna, Amanda och Sara.

Jag kan fortfarande inte ladda upp några bilder från min kamera så bilderna från Östkusten och så vidare får vänta ett tag till. (som sagt så finns det några på Facebook) Imorgon ska jag på inflyttningsfest i Nigel och Amandas nya lägenhet och det ska verkligen bli skitkul!

Jag vet ännu inte vad som händer ikväll då jag först skulle vara barnvakt. Nu sa Annie att Toad kanske blir hemma, så vi får se hur det blir.. Jag ska ju ändå iväg och äta frukost med Kathy vid 9 tiden imorgon så det kanske är lika bra att ta det lugnt ikväll i alla fall. Men om en viss person ringer eller messar så är jag ju inte helt omöjlig..

Ha en bra dag allihopa!

Maria

Första daten

Igår var jag på en date med en kille som vi träffade på Salsapartyt förra tisdagen. När jag tänker efter så var nog det min första "riktiga" date någonsin. Hur som helst så var det jätteroligt. (även om jag inte känner mig så intresserad av honom för tillfället)

Vi möttes på Oxfordstreet och satt en stund på en bänk i den lilla "parken" bredvid Max Brenner. Sen bjöd han mig på fika inne på Max Brenner. Vi delade på en Chocolate Foundue (jordgubbar, glass, marshmallows och bananabread som man kunde doppa i mörk choklad och mjölkchoklad, Underbart gott!) och jag drack en Cappuccino. Sen gick vi på en promenad för att sedan gå tillbaka och ta en sväng på hans scooter. Vi åkte till en pub lite längre ner på Oxf.street och han bjöd mig på en Corona. Sen skjutsade han hem mig strax innan midnatt. Haha! Det var en jätterolig kväll och vi hade något att prata om hela tiden, vi gick bra ihop men jag tror inte att jag vill något mer med honom..

Nu ska jag ta en prommis med Max och sen gå på Yoga, tjejerna är ju på dagis idag.

Vi kanske hörs lite senare, hoppas ni sover gott där hemma i Sverige!

Munnah

Let's party like it's Veras last night

Igår var det dags för utgång. Jag och Corinna tog bussen in till stan för att möta Vera vid Townhall. Där mötte vi Tim - Veras australiensiska ragg från tidigare samma dag. När vera äntligen kom sprang vi omkring och letade buss- och tågtider och köpte körsbär. Jag och Corinna åt körsbär och pricksköt med kärnorna hela vägen till Circular Quay. Väl framme vid Circular Quay gick vi till Sydney Icebar. Det kostade 30 AUD för 30 min och då ingick en drink. Man fick en vinterjacka, handskar och skyddsskor för att gå in i Isbaren. Det var ett litet rum helt täckt av is. Baren var av is, glasen var av is, möblerna var av is och rummet var fullt av isskulpturer. Riktigt mysigt faktiskt! Man fick inte ta kort där inne så de tog kort på oss som vi sedan fick köpa för 25 AUD.

Efter detta drog vi vidare till MCA för att lämna korten på Tims jobb över natten för att sedan dra vidare till Martin Place och RedRoom. Det var proppat med folk och vi dansade som tokiga. När de stängde kl 02 drog vi för att hitta ett tåg/en buss till Vera. Vi letade länge och väl tills hon hoppade på en buss och hade Tim klistrad till sig.

Jag och Corinna träffade en kille från QLD och gick med honom till the Cross. Där möttes vi av Michael och vi gick tillsamans till IguanaBar. Killen från QLD följde inte med in så det var jag Corinna, Michael, Nick och deras vän som jag inte kommer ihåg namnet på. Nick gick hem efter en halvtimme för att "klockan var så mycket" (ca 04.30). Men vi andra muntra själar fortsatte att dansa och jag tror inte jag haft så kul på dansgolvet i hela mitt liv!! Vi dansade ända tills de stängde kl 06 och då tog vi en taxi till Mikes och Nicks lägenhet vid Bondi.

Jag kom hem vid 8 imorse och hade en timmes sömn för att sedan gå upp, göra mig i ordning och kuta ner till Circular Quay för att ta färjan till Parramatta. Väl där möttes jag upp av Anna-Carin och lille Emil. Hon visade mig runt, bjöd på lunch, tog med mig för lite skoshopping till Emil och sedan åkte vi hem till dem för att grilla och njuta av en utsökt måltid.

Jag var där heela dagen och det var jättetrevligt. Det kändes jättekul att träffa henne och Emil igen. Jag fick även träffa pappa Jeff såklart, vilket också var jättekul. Emil har blivit så stor (lika gammal som Alex, 4 i år) och han kan prata både engelska och svenska. Sen var dom så snälla så dom skjutsade mig hela vägen hem.

Hur som helst, nu börjar jag känna av att jag inte sovit någonting så jag tror faktiskt att det är dags att dra sig mot sängen.. Och imorgon börjar ju en ny arbetsvecka.

Ha en bra dag mina kära läsare!

Pussar o kramar

Australiens Östkust

Som många av er redan vet har jag varit på en liten resa i två veckor. Jag kom tillbaka till Sydney i måndags och har bara inte kommit igång med bloggen igen. Nu äntligen tänkte jag skriva några rader. Jag har inte möjlighet att lägga upp några bilder i bloggen eftersom min kamera eller minneskorten verkar ha fått något slags virus. (Jesper försökte hjälpa mig men jag är nog ett hopplöst fall när det gäller sånt där..)

Hur som helst tänkte jag berätta lite snabbt om vad jag sett under min resa.
Först kom ju Malin hit och jag försökte hinna visa henne så mycket jag kunde av Sydney. Jag hämtade upp henne på flygplatsen här i Sydney och hon sov i mitt rum 1 natt. (den 2a natten var vi ute på krogen tills vi var tvugna att ta taxin 05 på morgonen)

Dag 1
Flyg, Sydney - Townsville
Greyhound, Townsville - Cairns (Ca 6 h)
Hostel, Bohemia Central

Dag 2
Bokade resten av resans höjdpunkter via Peterpan Adventuretravel i Cairns.
Hostel, Giligans

Dag 3
Guidad tur till Cape Tribulation med stop på vägen. Jätterolig guide!
Hostel, PK's jungle village

Dag 4
Tillbaka till Cairns, stop på vägen.
Hostel, Giligans igen

Dag 5
Dagstur till Stora Barriärrevet
Båt, Passions of Paradise
Greyhound nattbuss, Cairns - Townsville (ca 5.5 h)

Dag 6
Morgonfärja till Magnetic Island
Hostel, Xbase

Dag 7
Greyhound, Townsville - Airlie Beach
Hostel, Airlie Waterfront Backpackers

Dag 8
Whitsundays Segling 1 natt 2 dagar
Båt, Prosail Hammer

Dag 9
Hostel, Airlie Waterfront Backpackers igen
(Bästa hostelt jag bodde på!)
Drinkar med seglingsgänget @ Beaches

Dag 10
Lunch @ Beaches (Godaste måltiden jag ätit i Australien!)
Greyhound nattbuss, Airlie Beach - Noosa (Ca 16 h)

Dag 11
Gratis shuttlebus från busstationen
Hostel, Dolphins Beach house

Dag 12
Australia Zoo
Hostel, Dolphins Beachhouse igen

Dag 13
Greyhound nattbuss, Noosa - Brisbane, Brisbane - Sydney (21 h)

Dag 14
Tillbaka i Sydney

Så såg resan ut, i korta drag. Nu ska jag byta om och dra ner på stan för en utekväll med Corinna och Vera. Känns som att det kommer bli en lång och galen natt..

Ha det så bra allihopa!

Tillägg..

Jag saknar även en väldigt speciell brutta i Sundsvall såklart!!

Poor little Lori

Äntligen tillbaka i Sydney! Det känns faktiskt jättekul! Min östkustresa var underbar men det är ändå skönt att vara "hemma" igen. Jag och Corinna firade det hela med att gå ut och dansa Salsa igår och vi hade jättekul! Fullt ös! Jag fick dock så otroligt ont i fötterna. Det var andra gången jag hade mina högklackade på mig och mina fötter svällde upp och stortårna blev väldigt nötta. Jag fick gå barfota hem..

Idag på morgonen tappade en av tvillingarna en tung trappstege i trä på stortån. Hennes nagel kapades av alldeles vid nagelbandet och det blödde jättemycket. Annie fick åka upp med henne til akuten och hon måste tydligen operera. Stackars liten! Hon ligger och sover nu, hon ska tillbaka till sjukhuset på eftermiddagen och kommer behöva stanna där över natten.

Jag saknar allt och alla i Gävle och längtar hem men samtidigt är jag jätteglad över att vara här i Sydney och ska göra det bästa av mitt år här. Jag ska sätta mig ner och skriva ett CV snart och sen blir det till att gå och och söka jobb. (kanske i början på nästa vecka?) Det känns jättepirrigt men jag ska nog klara av det.

Ha en underbar dag!

Munnah

Tänk positivt så blir livet mycket enklare och roligare, för alla..

Bästa utekvällen någonsin!

God morgon allihopa!

Jag kom precis hem och har ätit frukost. Jag tror jag gick innanför dörren 09.00 nu på morgonen, vi har varit ute och festat hela natten. Det var helt otroligt kul! Här emellan gick jag och la mig och sov för att fortsätta skriva nu, 22.00

Vi började kvällen med att beställa lite Thai via Home Delivery, det var jag Sonia och Corinna. Corinna hade med sig en flaska vitt vin. (hon tog fel, skulle vara rött till maten hade vi tänkt) Jag och Sonia hann dock äta upp vår mat innan Corinna kom. Oops!

Efter lite vinmys hemma tog jag och Corinna bussen ner till Circular Quay. Därifrån gick vi till Darling harbour och en salsaklubb som heter La Cita för att möta Michael och Nick. Det var ett väldigt drag och det blev ännu mer när Yohanna, Toni och hans tre kompisar kom. OM vi hade kul! Vi dansade och dansade och dansade.

Efter detta drog jag Corinna Michael Nick och en kompis till dom vidare till en annan klubb i Kings Cross, där fortsatte vi med en massa dans ända tills det bara var ett fåtal personer kvar i lokalen. Den här klubben, som jag inte kommer ihåg vad den hette, serverade drinkar i tekannor. Jättekul!

Sen, vid 6 tiden, drog vi vidare i en taxi till Nick o Michaels lägenhet i Bondi. Corinna hoppade av vid Fiveways för hon skulle upp och vara barnvakt, så det var bara jag och killarna som drog vidare. Efter bara några minuter hemma hos dom somnade två av boysen, så det slutade med att det bara var jag och Nick.

Vid 8.30 tiden följde han mig till bussen och jag åkte hem. Oj, vilken natt!

Jag kämpade för att hålla mig vaken till lunch och sen gick jag upp och dog i min säng. Jag sov sedan från 12 till 18.30, jätteskönt! Nu sitter jag här och är barnvakt eftersom Annie och Toad är hos Clarks och äter middag. Sonia drog precis till sin kompis i stan. Jag är glad att jag gick ut igår och inte idag för det spöregnar och mullrar, mycket mysigare att sitta här och bara mysa i regnet!

Och just ja, mamma och pappa bilar tydligen ner till Frankrike nu. Roligt roligt! Hoppas att ni får en underbar resa mam o pap, jag älskar er!

Jag ska nog gå och lägga mig strax för jag är såå trött!