The Worlds biggest IMAX

Glad påsk på er!

Jag hoppas att ni får en riktigt härlig påsk! Själv har jag spenderat största delen av denna påsklördag på stan. Först stack jag till The Rocks och The rocks market. (ja, jag köpte majs.. två rättare sagt) Och när jag ändå var där gick jag in på The Rocks Discovery Museum och Sydney Visitor Centre. Jag har en hel del planerande att göra för min sista tid i Australien nu. Jag har nämligen bestämt mig för att lämna familjen, resa runt och sedan åka hem!

På vägen hem gick jag förbi Sydney Museum och gick omkring där en timme. Det är verkligen något jag kan rekomendera. Det var mer än jag trodde och verkligen värt pengarna om man har tid, gillar att läsa och tycker att det är intressant med historia.

Efter mitt besök i stan åkte jag hem för att laga till morgondagens Janssons Frestelse. Vi ska nämligen ha en stor påskmiddag och jag står för den svenska delen av påskbordet. Det var roligt att få prova på att göra Janssons, vi får se imorgon hur den blev. Spännande!

När jag var klar med Janssons var det bara att hoppa in i duschen, klä sig och sticka iväg till bussen för att åka till Darling Harbour. Där köpte jag kvällsmat på Subway och sedan mötte jag Corinna för att se "Under the Sea" i 3D på Sydney Imax theatre. Det står att de har världens största IMAX theatre. Är det samma sak som Cosmonova i Sthlm, någon som vet?

Hur som helst, efter filmen gick jag och Corinna till French Riviera och åt glass. Och det var då inga dåliga glassar man fick där inte. haha. Ni skulle ha sett deras Maxi.

Nej, nu ska jag ta och dra mig mot sängen här. Stackars Stephie hålls väl vaken av mitt knappande.

Ha en underbar dag mina kära!

Nattinattis
BR

Kommentarer
Postat av: annelie

åka hem? whyyyyyy? när då? kram vännen

2009-04-11 @ 19:34:46
Postat av: Inger

Påsktuppen (aka Farfar) har lämnat en påskpresent. Leta på lämpligt ställe! GLAD PÅSK!! Hoppas familjen tycker om Janssons Frestelsen.

2009-04-11 @ 22:13:46
Postat av: Carro

Åh en sån som du äter vill jag ha nuuu, skulle ju sitta helt underbart idag när man är lite bakis :D

2009-04-12 @ 10:44:44
URL: http://carroliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0