Spider encounter

Idag på förmiddagen åkte vi till Fox Studios.(onsdag)

Jag började skriva på ett inlägg men hann inte riktigt så mycket längre..

Hur som helst så träffade jag Amanda efter lunchen, jag åkte ner till bondi och tog en sväng på stranden med henne. Hon är en riktig dröm fru den där. Bakar och står i och så gott det blir.. MUMS! Sen var det bara att åka tillbaka och jobba för att sedan åka tillbaka till Amanda i Bondi för att hämta min laptop. hah. Vi tog även en prommis längs stranden, så skönt! Jag var verkligen helt otroligt sugen på att ta en prommis så det var perfekt!

När jag var hos Amanda så ringde Corinna och det lät som ett nödläge så jag åkte dit så fort jag kunde. Det var Renau som öppnade och när jag gick in förbi honom så sa han "Dont move!" så jag stelnade till. Sedan hämtade han en tidning och drämde till mig på ryggen. Ner på golvet for en stor spindel som jag sedan fick försöka chasa ut eftersom han var för feg. Det var en Huntsman! Jag har velat se en sån hela tiden. (dock helst en ännu större)


Hittade bilden på Google, så det är inte exakt den spindeln jag såg..

Torsdag = Jobbsökar dag! Först åkte jag på en öppen intervju (tillsamans med 500 andra) på Sheraton on the Park. (alldeles vid Hyde Park i stan) Jag gick vidare till en 2a intervju!!

Sedan åkte jag hem till paddington, kopierade upp lite CVn, åt en jättegod, billig, thai lunch för att sedan ta bussen till Bondi. Jag gick hem till Amanda och hon var lika gästvänlig och ambitiös som vanligt.. Vi gick tillsamans och sökte jobb runt om i Bondi. Det var jätteroligt att ha nån att gå med. Inte in på ställena förståss men emellan.

Det var väl det. Fredagen får jag ta i nästa inlägg..

Puss o kram
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0