Fredag = Barnvakt

Nu är det äntligen fredag igen, men är det så äntligen egentligen? Nu sitter jag här som barnvakt igen. Inte för att det är så anstängande eller så men ändå. Och imorgon bitti ska jag ta med Alexandra på ett litet äventyr så det är väl inte riktigt ledighet det heller.

Jag kände mig som världens sämsta barnvakt nyss. Ena tvillingen låg och grät. Jag ville avvakta lite för att se om hon bara grät för att hon var övertrött eller grinig och kanske skulle somna/somna om. Jag vill ju inte gå in i onödan så att de båda skulle märka att inte mamma och pappa är hemma. Så jag tänkte vänta några minuter och sen gå in om hon fortsatte gråta. Då kom mamman hem och jag kände mig oerhört dum när hennes barn låg där och grät. Hon trodde säkert att jag bara sket i henne, vad det än hade varit..

Men jag frågade henne om barnet bara töntade sig. Hon sa att hon bara ville ha en kram och att jag skulle krama henne och lägga henne igen. Frågan är ju bara hur hon hade reagerat när hon insåg att det inte var mamma som kramade henne. Hade hon nöjt sig och somat eller gråtit ännu mer för att mamma inte var hemma? Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra till nästa gång. Tvillngarna har alltid sovit när jag varit barnvakt på kvällen annars..

Jag tror att Corinna är på väg hit nu. Vi tänkte kolla på film medans föräldrarna är ute, de sa att det var OK.

Jag fick laga kvällsmaten helt själv idag och det kändes jättebra!

Ha en bra dag! imorgon har jag nog lite mer roligt att skriva..

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0