The Queens Birthday

Idag är det Public Holiday här i Australien. Det är nämligen drottningens födelsedag. (Den Brittiska drottningen??) Hur som helst är de flesta lediga idag förutom vi au pairer. Jag jobbar extra mycket idag eftersom tjejerna inte går på dagis som dom brukar.

Vi gick till Centennial Park imorse, flög lite drake och kickade boll med mera. Det var riktigt mysigt och vädret var toppen.

Jag hann aldrig berätta om gårdagen igår.. Jag mötte Corinna på Oxfordstreet och det första vi sa när vi sågs var "Kaffe!?" så vi gick till The Cupcakebakery och köpte Kaffe och Cupcake från Amanda. Vi tog två nya som vi delade på, Tiramisu och Custard. Jättegoda båda två! Vi satt där länge och väl, hade pratade och hade jättekul. När vi väl var klara så skulle Amanda precis sluta. Hon kakade på oss och vi gick till Fox Studios, som bannemig har allt. Bio, stall, alla sorters affärer, isrink, playgrounds, hoppborgar, restauranger, cafeer, Imax mm. Vi ska gå dit nån dag och åka lite skridskor, vilket jag verkligen ser fram emot!


Harbour Bridge, det är verkligen något visst med den..

Sen åkte Amanda hem till Bondi och Corinna och jag gick hem, var och en till sig, för att byta och äta lite middag. Vi skulle möta några franska killar och åka till Darling Harbour för att se "Jazz & Blues festival". Men tror du inte att vi åkte dit när allt redan var slut då? haha. Vi visste inte när det var.. Vi hade en trevlig kväll ändå. Åkte upp i Sky View pariserhjulet och mös, väldigt romantiskt. Efter det gick vi till Mc Donalds och fick en varsin glass (det ingick i biljetten för Sky view)..

Jag är helt förkyld igen men hoppas väl att det går över snart, jag vill börja träna! Sven har tipsat mig om ett bra gym..

Hoppas att ni har det bra! See you later!

Cheers
Munnah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0