"Carro-Wannabee"

Kopierade en lista från Carro igår som jag fyllde i medans jag satt barnvakt och kollade på Sex and the city. Lite roligt tidsfördriv sådär, sen kom Yohanna och vi tog en långprommis så jag hann inte publisera den. Här kommer den i alla fall:

1. Hur gammal är du om fem år?
27 (Ve och fasa!)
2. Vem var den sista du träffade? Annie & Vashti
3. Hur lång är du? ca 1.71 (? har inte mätt mig sedan skolan..)
4. Vilken var den senaste film du sett? Enchanted med Corinna, förra veckan.
5. Vem ringde du senast? Yohanna, hon sitter barnvakt i grannhuset.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Perfect! Speak later!" till Tim MCA
7. Vad är dagens planer? Inte så mycket att dagen kvar nu. Sitta barnvakt sen sova.. (blev dock en långprommis)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror helt på humöret, ibland är det jättekul att snacka men ibland orkar jag bara inte..
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sedan.. 24 januari vid 05
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? 06.00
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat en katt..?
14. Vilken är din favoritplats? Köping, Älgstigen 4
15. Vilken plats föredrar du minst? Kan inte komma på något just nu men finns säkert massor av ställen..
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag ser mig själv lycklig, vet ej hur eller var än..
17. Vad skrämde dig som barn? I stort sätt allt..
18. Vem fick dig att skratta senast? Corinna
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Egentligen inte men jag råkar inte äga nån.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Har börjat använda nu för att det är så kallt..
22. Hur många kuddar har du i sängen? Över 5
23. Hur många landskap har du bott i? Ett
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Någon enstaka gång, haha
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota är mysigast (om det är läge)
26. Är du social? Jag har bättrat mig oerhört
27. Vilken är din favoritglass? Blåbär & Hallon, vet inte om den finns längre..
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Shoppa
29. Tycker du om kinamat? Oja
30. Tycker du om kaffe? Jo, för mycket
31. Vad dricker du till frukost? Vatten
32. Sover du på någon särskild sida? Nej, inte direkt. Det varierar
33. Kan du spela poker? Jao
34. Tycker du om att mysa? Hur kan man inte tycka om att mysa?!
35. Är du en beroendemänniska? Till och från.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Njae, känner till en på mitt gamla jobb
37. Vill du ha barn? Ja!
38. Kan du några andra språk än svenska? Yes
39. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag vet
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool vid havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Skor, kläder, accessoarer, presenter med mera. Shopping!
42. Äger du dyra smycken? Nej, inte direkt.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En morot. Har bara ätit hela dagen känns det som..
45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, alla har ju sin charm men har aldrig skrattat så mycket som med Lars
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag vet bara ett, på min hand
47. Vad har du för ringsignal? Trök, Nokia Tune. (den modernare varianten)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, några enstaka
49. Flirtar du mycket? Inte medvetet men jag har fått höra att jag kan vara lite flörtig till sättet
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma hos Malin
51. Kan du byta olja på bilen? Jodå, det ska jag väl klara
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, inte än. (peppar peppar)
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Anybody out there?" av Marian Keyes
54. Läser du dagstidningen? Allt för sällan. Men å andra sidan får vi inte tidningen varje dag här
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix
56. Dansar du i bilen? Haha, ja det händer ganska ofta
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? "Today FM" (Sydney)
58. Vad var det senaste du kluddade ner på ett papper? Min gata i Stan (den hemma i Sverige)
59. När var du i kyrkan senast? För några veckor sedan, Annas första gudstjänst kunde jag ju inte missa
60. Vilka personer utmanar du? I dont



Idag har jag:
  • Köpt en Kaffe av Amanda @ the cupcakebakery
  • Gått till Fox Studios med Corinna
  • Ätit lunch / fikat med Yohanna
  • Gått på stan och kollat i affärer (jag är såå sugen att shoppa)
  • Funderat..
Nu sitter jag här och väntar på kvällsmat, efter denna ska jag finslipa mitt CV och efter det ska jag på ta en "pub-crawl" kväll med Corinna och Tim i Balmain. Detta ser jag fram emot må jag säga!

Jag är så lycklig över att vara här i Sydney och känna så många fantastiska människor!!

Ha en underbar dag mina kära!

Puss o kram
Munnah

Kommentarer
Postat av: Marcus Berg

jo det var en liten rolig lista sen fick man veta lite mer om dig som person och det är jämt bra :D

2009-06-13 @ 17:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0