Let's party like it's Veras last night

Igår var det dags för utgång. Jag och Corinna tog bussen in till stan för att möta Vera vid Townhall. Där mötte vi Tim - Veras australiensiska ragg från tidigare samma dag. När vera äntligen kom sprang vi omkring och letade buss- och tågtider och köpte körsbär. Jag och Corinna åt körsbär och pricksköt med kärnorna hela vägen till Circular Quay. Väl framme vid Circular Quay gick vi till Sydney Icebar. Det kostade 30 AUD för 30 min och då ingick en drink. Man fick en vinterjacka, handskar och skyddsskor för att gå in i Isbaren. Det var ett litet rum helt täckt av is. Baren var av is, glasen var av is, möblerna var av is och rummet var fullt av isskulpturer. Riktigt mysigt faktiskt! Man fick inte ta kort där inne så de tog kort på oss som vi sedan fick köpa för 25 AUD.

Efter detta drog vi vidare till MCA för att lämna korten på Tims jobb över natten för att sedan dra vidare till Martin Place och RedRoom. Det var proppat med folk och vi dansade som tokiga. När de stängde kl 02 drog vi för att hitta ett tåg/en buss till Vera. Vi letade länge och väl tills hon hoppade på en buss och hade Tim klistrad till sig.

Jag och Corinna träffade en kille från QLD och gick med honom till the Cross. Där möttes vi av Michael och vi gick tillsamans till IguanaBar. Killen från QLD följde inte med in så det var jag Corinna, Michael, Nick och deras vän som jag inte kommer ihåg namnet på. Nick gick hem efter en halvtimme för att "klockan var så mycket" (ca 04.30). Men vi andra muntra själar fortsatte att dansa och jag tror inte jag haft så kul på dansgolvet i hela mitt liv!! Vi dansade ända tills de stängde kl 06 och då tog vi en taxi till Mikes och Nicks lägenhet vid Bondi.



Jag kom hem vid 8 imorse och hade en timmes sömn för att sedan gå upp, göra mig i ordning och kuta ner till Circular Quay för att ta färjan till Parramatta. Väl där möttes jag upp av Anna-Carin och lille Emil. Hon visade mig runt, bjöd på lunch, tog med mig för lite skoshopping till Emil och sedan åkte vi hem till dem för att grilla och njuta av en utsökt måltid.

Jag var där heela dagen och det var jättetrevligt. Det kändes jättekul att träffa henne och Emil igen. Jag fick även träffa pappa Jeff såklart, vilket också var jättekul. Emil har blivit så stor (lika gammal som Alex, 4 i år) och han kan prata både engelska och svenska. Sen var dom så snälla så dom skjutsade mig hela vägen hem.

Hur som helst, nu börjar jag känna av att jag inte sovit någonting så jag tror faktiskt att det är dags att dra sig mot sängen.. Och imorgon börjar ju en ny arbetsvecka.

Ha en bra dag mina kära läsare!

Pussar o kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0